Welkom bij het Grafisch Lyceum Utrecht


Wij wensen je veel plezier en succes met je nieuwe studie!
Aranka Akkermans (Teamleider Creative Marketing & Communication)
De onderstaande laptopeisen gelden voor schooljaar 2025 / 2026.
Let op! Op de websites van The Rent Company en Studywise wordt geclaimd dat het GLU een samenwerking met deze partijen heeft. Dit is niet het geval en hier worden foutieve laptopeisen afgegeven. De laptopeisen die op de website per opleiding staan vermeld zijn de juiste eisen voor het aanschaffen van een nieuwe laptop.
Voor de opleiding heb je een laptop met Windows of macOS nodig, als je nog een relatief recente laptop hebt zal deze waarschijnlijk voor je opleiding voldoen.
Als je overweegt om een nieuwe laptop aan te schaffen, raden we je aan om te kijken naar een model dat minimaal aan de volgende eisen voldoet:
Windows
- CPU gelijk aan of beter dan Intel i5 13de generatie / AMD Ryzen 5 7de generatie
- 16 GB RAM
- 256 GB SSD (512 GB aanbevolen)
- Wi-Fi 6(e)
Apple
- Apple M Processor
- 16 GB RAM
- 256 GB SSD (512 GB aanbevolen)
- Wi-Fi 6(e)
Aanschaf
Je bent vrij om je laptop te bestellen bij een leverancier naar voorkeur. Als je via www.campusshop.nl bestelt, weet je zeker dat je een laptop met de juiste specificaties en service hebt. Voordat je start met je opleiding, ontvang je meer gedetailleerde informatie.
Studenten van het GLU kunnen bij CampusShop een gratis basis servicepakket afsluiten. Wij raden je echter aan om voor een “Snelle Studenten Service Premium” voor 3 jaar te kiezen. (Let op! Dit is alleen mogelijk voor een Windows laptop.)
Hoe bestel ik via CampusShop?
Ga naar http://www.campusshop.nl. Klik op de oranje balk ‘Kies jouw onderwijsinstelling/studie’. Kies hier ‘Grafisch Lyceum Utrecht’ en er verschijnt een lijst met te bestellen laptops. Kijk goed naar de minimale vereisten hierboven.
SOFTWARE
Bij het GLU zijn digitale licenties voor Adobe en Office programma’s gratis. Hier hoef je niets voor te doen. Via surfspot.nl kan je met onderwijskorting ook software aanschaffen die je misschien wil gebruiken zoals Microsoft Windows, antivirussoftware, diverse tools en onderzoekssoftware. Dit is niet verplicht.
Als je vragen hebt over de laptop en software kun je contact opnemen met de afdeling ICT.
Jouw studieloopbaanbegeleider (slb’er) voor komend studiejaar is:
1CMC1: Femke Klein en Olaf Helwig
1CMC2: Fenneke de Graaf en Peter Pijper
1CMC3: Rian Merkx en Terence Verbrugge
Tijdens de introductiedagen leer je je klasgenoten, docenten en de school kennen. Hieronder lees je hoe laat je waar moet zijn en wat je mee moet nemen.
Programma
Maandag 1 september
9:30 Introductie op school
Locatie: Koningin Wilhelminalaan 7
De indeling van de lokalen (tot 3 september) is als volgt:
1CMC1: W104
1CMC2: W105
1CMC3: W106
Dinsdag 2 september
Introlessen op school
Woensdag 3 september
Introlessen op school
Donderdag 4 september en vrijdag 5 september
Introductie op locatie met overnachting
Vrijdag uiterlijk 14:00 terug op school (mogelijk iets eerder)
Maandag 8 september
Start normale lesweek
Wat gaan we doen?
Op maandag 1 september ontmoeten we elkaar om 09.30u op school aan de Koningin Wilhelminalaan. Die dag staat in het teken van een eerste kennismaking met de school, je klas en je slb’er (mentor). Ook worden er alvast wat technische zaken geregeld, zoals het inloggen op je schoolaccount. Neem die dag dus je laptop mee en een lunchpakket!
Je wordt op maandag 1 september om 09:30 verwacht (inloop vanaf 09:15)
Grafisch Lyceum Utrecht (Locatie KWL)
Koningin Wilhelminalaan 7
3527 LA Utrecht
030-2807070
Op dinsdag 2 september en woensdag 3 september maak je, om alvast even in te komen, kennis met docenten en staan er introlessen op het programma.
Op donderdagochtend 4 september vertrekken we op gehuurde fietsen vanaf het Grafisch Lyceum (locatie Koningin Wilhelminalaan) naar de Stayokay in Bunnik.
Daar hebben we twee gezellige dagen met een overnachting van donderdag op vrijdag, zodat we elkaar beter kunnen leren kennen!
Neem niet te veel mee (max. 1 weekendtasje met je naam erop), maar met daarin in elk geval:
- Klein rugzakje
- Bidon of flesje water
- Handdoek
- Toiletartikelen
- Indien van toepassing: medicijnen
- Gemakkelijke schoenen
- Gemakkelijke sportieve kleding
(Let op: op donderdagavond hebben we een leuke avond in een restaurantje)
- Regenkleding
- Zonnebrand
- Eten en drinken wordt verzorgd, wel kun je een klein beetje geld meenemen voor een extra drankje, als je dat wilt.
Als je dieetwensen of medische bijzonderheden hebt waarvan wij op de hoogte moeten zijn, laat ons dat dan nu al weten via: servicepunt@glu.nl. Alvast bedankt!
Vanaf de laatste week van juli kun je met je GLU-account inloggen op rooster.glu.nl. In juli ontvang je per brief je inloggegevens. In de week van 14 juli krijg je via de mail te horen in welke klas je zit.
De school start op 1 september. Bij kennismaken lees je op welke dag je wordt verwacht.