Klachten
We doen ons best om het onderwijs zo goed mogelijk in te richten en af te stemmen op ieders behoeften. Toch kan het wel eens gebeuren dat er iets misgaat. Hiervoor hebben wij een procedure.
Klachtenregeling
Zowel voor studenten, medewerkers als externen geldt: probeer de klacht eerst met de betrokkene te bespreken. Als dat niet lukt, kan een klacht ingediend worden bij de klachtencoördinator van de school, via: klachten_en_geschillen@glu.nl
We zullen ons inspannen de ingediende klacht volgens de vastgestelde procedure af te handelen. De regeling en de verschillende procedures zijn online te raadplegen via de OER/Studiegids van de school.
Klachtenprocedure
De procedure wordt uitgelegd in de klachtenregeling. Hierin vind je ook informatie over de verschillende soorten klachten en de procedure bij bezwaar. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen. De procedure omvat klachten van verschillende aard: klachten over het onderwijs en de organisatie, de bezwaar- en beroepsprocedure examinering en over een veilig schoolklimaat die bij de vertrouwenspersoon thuishoren.
Voor klachten over het onderwijs en de organisatie: download onderaan deze pagina het juiste klachtenformulier voor studenten of medewerkers. Externen kunnen rechtstreeks een mail sturen naar de klachtencoördinator.
Klachten over de examinering kunnen neergelegd worden bij de Examencommissie.
Voor klachten over het onderwijs en de organisatie: download onderaan deze pagina het juiste klachtenformulier voor studenten of medewerkers. Externen kunnen rechtstreeks een mail sturen naar de klachtencoördinator.
Klachten over de examinering kunnen neergelegd worden bij de Examencommissie.
Veilig schoolklimaat
Voor klachten over een veilig schoolklimaat kunnen studenten en medewerkers contact opnemen met de vertrouwenspersoon. Het betreft bijvoorbeeld zaken als: een gevoel van onveiligheid, (seksuele) intimidatie, discriminatie, treiteren door medestudenten of collega’s, machtsmisbruik.