Mede mogelijk gemaakt door Utrechtse MBO'ers
Op woensdag 30 juni stond de Voorstraat in Utrecht voor één dag in het teken van het mbo, waarbij de straat benoemd werd als ‘mbo- straat’. Wethouder Klaas Verschuure opende de mbo-straat samen met studenten van ROC Midden Nederland, MBO Utrecht, Nimeto en onze student (en Landelijk Ambassadeur mbo 2021) Louise Babel. Met de mbo-straat is de campagne ‘Mede mogelijk gemaakt door de Utrechtse mbo’ers’ gestart.
Advies door mbo- studenten
Ondernemers kregen advies over hun etalage en de styling van hun winkel door studenten van Nimeto. Studenten van de opleiding evenementenorganisatie adviseerden hen over de organisatie van een event. In een podcast over de mbo-straat, gemaakt door de studenten van Media, ICT & design, hoor je hoe het eraan toe ging op deze bijzondere dag. Louise Babel van het Grafisch Lyceum Utrecht ging bij ondernemers langs om hen te voorzien van social media advies. Om alle ondernemers op de Voorstraat te bedanken voor de gastvrijheid kregen zij een tasje gevuld met gezonde snacks.
Trots op mbo'ers
Met deze campagne willen de Utrechtse mbo- scholen laten zien hoe belangrijk en trots wij zijn op onze mbo’ers. Samen met de gemeente Utrecht maken we met de campagne het soms onzichtbare werk van mbo- opgeleiden zichtbaar. Het begin van de campagne om ons onderwijs te onderstrepen.
Ondernemers kregen advies over hun etalage en de styling van hun winkel door studenten van Nimeto. Studenten van de opleiding evenementenorganisatie adviseerden hen over de organisatie van een event. In een podcast over de mbo-straat, gemaakt door de studenten van Media, ICT & design, hoor je hoe het eraan toe ging op deze bijzondere dag. Louise Babel van het Grafisch Lyceum Utrecht ging bij ondernemers langs om hen te voorzien van social media advies. Om alle ondernemers op de Voorstraat te bedanken voor de gastvrijheid kregen zij een tasje gevuld met gezonde snacks.
Trots op mbo'ers
Met deze campagne willen de Utrechtse mbo- scholen laten zien hoe belangrijk en trots wij zijn op onze mbo’ers. Samen met de gemeente Utrecht maken we met de campagne het soms onzichtbare werk van mbo- opgeleiden zichtbaar. Het begin van de campagne om ons onderwijs te onderstrepen.
Maar liefst 40% van de Nederlanders heeft een mbo-opleiding gedaan en dagelijks studeren er 17.000 mensen aan de Utrechtse mbo- scholen.
Deze campagne loopt door tot 2022.
In twee interviews met RTV Utrecht en NOS Radio 1 vertellen Sandra Beentjes (College van Bestuur van het Grafisch Lyceum Utrecht) en Louise Babel over de straat. Nieuwsgierig?
Deze campagne loopt door tot 2022.
In twee interviews met RTV Utrecht en NOS Radio 1 vertellen Sandra Beentjes (College van Bestuur van het Grafisch Lyceum Utrecht) en Louise Babel over de straat. Nieuwsgierig?