Een project voor de Voedselbank Overvecht

Overvecht een campagne en een website ontwikkeld, met als doel meer structurele donaties te genereren. Het project is een onderdeel van hun Proeve van Bekwaamheid (eindexamen). De Voedselbank krijgt steeds minder donaties, terwijl zij deze nu juist hard nodig heeft. De campagne en website moeten daar verandering in brengen. De samenwerking tussen de Voedselbank, de studenten van het Grafisch Lyceum Utrecht en het online marketing bureau Goldfizh, bood nieuwe verfrissende inzichten.
Een project voor de Voedselbank Overvecht
Close-up van een brainstormsessie
Project voor de Voedselbank bij Goldfizh op kantoor
Brainstorm op het kantoor bij Goldfizh

Verfrissende dag
Voor de Voedselbank was het een verfrissende dag. “Het is echt een casus die nu speelt, het is dus heel leuk om te zien hoe studenten met deze opdracht aan de slag gaan en de resultaten te zien’’, aldus Maud Boot van de Voedselbank.  ‘‘Voor ons blijft het vaak bij reactief reageren, terwijl je er zoveel meer uit kan halen als je proactief mee bezigt bent en je de strategie aan de voorkant hebt uitgedacht. Voor ons gaat het erom dat wij een volwaardig pakket aan onze deelnemers kunnen geven. De communicatiestrategie kan daar zeker bij helpen.  Goldfizh helpt ons daarbij met het delen van tips en ideeën’’.